Az 5 leggyakoribb hiba, amit a párok elkövetnek az esküvőjük szervezésekor

Ha komoly kapcsolatban élsz, bizonyára te is elképzelted már az esküvőd napját. A csodás helyszínt, a hercegnőhöz illő ruhát, a boldog izgatottságot, ahogy kimondod az igent…

Aztán ha minden jól megy, hirtelen azon kapod magad, hogy ennek a mesebeli esküvőnek a megszervezése egyik napról a másikra a te válladat nyomja. Egyszer csak annyi mindenre kell gondolnod, hogy azt sem tudod, hol áll a fejed és mi az, amit elfelejtettél. Még a legfelkészültebb párokat is érheti meglepetés, hiszen esélyes, hogy először csináltok ilyet.

Vannak tipikus hibák, amelyeket tapasztalataink szerint a párok nagy része elkövet és később megbán az esküvő szervezésekor. Ha szeretitek egymást, akkor szinte lehetetlen teljesen tönkre tenni a Nagy Napot, de jó adag stresszt, fejfájást és csalódást megspórolhattok magatoknak, ha végigolvassátok az alábbi listát és elkerülitek ezeket a csapdákat.




Íme tehát az 5 leggyakoribb hiba, amit a párok elkövetnek az esküvőjük szervezésekor:


1. Nem elég szigorúak a vendéglistánál


A vendéglista az egyik olyan dolog, aminél megéri egy kicsit szőrösszívűnek lenni. Nyilván fontos a költségek szempontjából, hogy hány embert hívtok meg, de még ennél is lényegesebb, hogy a jelenlévőkkel hogyan érzitek magatokat.

Anyukád biztosan örülne, ha meghívnád a régi barátnőjét, aki kiskorodban sokat játszott veled, de fel kell tenned a kérdést, hogy mégis kinek az esküvőjéről van szó és mi ennek az alkalomnak a lényege. Tényleg olyan emberek között szeretnél ünnepelni (és fizetni az ellátásukért!), akik talán nem is találkoztak ezelőtt a pároddal?

Az a legfontosabb, hogy az esküvőtökön fesztelenül tudjatok örülni, meghitten beszélgetni, ez pedig akkor az igazi, ha tényleg azok vannak mellettetek, akik fontosak számotokra. Emiatt semmiképp nem kell bűntudatot érezned! Ha félsz, hogy sértődés lenne, ha valaki nem kapna meghívást, oszd ketté a vendéglistát, és legyenek olyanok, akiket csak a ceremóniára hívsz meg, a vacsorára nem.

Első körben szinte minden esetben túl sok ember kerül a készülő vendéglistára és utólag kell kihúzogatni a neveket. Ha nem tudod, hogyan kezdj hozzá, hívd segítségül ezt a hasznos kis útmutatót, amit készítettünk neked:

Esküvői vendéglista egyszerűen



2. Nem magukat teszik az első helyre


Ez igaz akár az előbb említett vendéglistával, akár az étellel, a zenével, a dekorációval, a hagyományokkal stb. kapcsolatban. Rengetegszer halljuk a pároktól, hogy igazából nem is szeretnének köszönetajándékot, nem akarnak homokot önteni vagy legszívesebben ki sem öltöznének az esküvőre, mégis vállalják ezeket, mert félnek attól, hogy mit fognak gondolni róluk mások.

Mindig elmondjuk, hogy ez az egyik legnagyobb hiba, amit elkövethetnek.

Lehet, hogy igazából anyagilag és minden egyéb szempontból mindegy nektek, hogy lesz-e köszönetajándék vagy sem, és szimplán azért mentek bele, mert úgy szokás. Ha tényleg úgy gondoljátok, hogy ez nem befolyásolja majd, hogyan érzitek magatokat az esküvőtökön, akkor nyugodtan menjetek bele.

Ha viszont egyáltalán nem érzitek valaminek szükségét vagy sokkal szívesebben csinálnátok a saját ízlésetek, stílusotok, elképzelésetek szerint, akkor nincs az a hagyomány, amit kötelező lenne megtartani, a vendégeknek pedig el kell fogadnia, hogy ez a nap most kizárólag rólatok szól. Ha az előző pontból tanulva csak olyanokat hívtok meg, akiknek tényleg fontosak vagytok, akkor még támogatni is fogják az egyedi ötleteitek megvalósítását.

Ha kicsit azért tartotok tőle, hogy sokkolni fogjátok a vendégeket, érdemes előzetesen egyeztetni velük például a meghívó átadásakor arról, hogy mire számítsanak vagy miben szeretnétek a részvételüket kérni.


3. Egyáltalán nem veszik figyelembe a vendégeket


Ez látszólag ellentmond az előző pontnak, de hallgass végig!

Igaz, hogy az esküvőtök rólatok szól és fontos, hogy a saját személyiségetekhez igazítsátok, amit csak lehet, de az is biztos, hogy a szeretteitek jelenléte és vidámsága nélkül nem lenne ugyanaz az egész. A vendégek közül sokan nagy eséllyel másik városból, faluból érkeznek hosszú utazás után csak azért, hogy veletek legyenek, ezért pedig megérdemlik, hogy tekintettel legyél rájuk.

Nem gondolunk nagy dolgokra:


  •       A menü kiválasztásakor ügyeljetek rá, hogy van-e a meghívottak között vegetáriánus vagy van-e valakinek ételallergiája, és legalább egy olyan fogást biztosítsatok, amiből ők is tudnak enni.


  •     Ha valaki nagyon messziről érkezik és meg tudjátok oldani, gondoskodjatok a szállásáról és küldjétek el neki a legegyszerűbb útvonalat a helyszínhez.


  •         Kérjétek el mindenkitől a kedvenc számát, és a saját választásaitok mellett játsszátok le ezek közül is az esküvőn.


  •     Figyeljetek rá, hogy ne legyenek üresjáratok, amikor a vendégek nem tudnak mit kezdeni magukkal: ne teljen el túl sok idő a ceremónia és a vacsora között, és biztosítsatok elfoglaltságot (például az ujjlenyomatfátok kidekorálását vagy vicces fotósarok kellékeket) a várakozási idő alatt.


  •          Próbáljatok mindenkihez odamenni és beszélgetni egy kicsit, főleg azokkal, akik alig ismernek valakit a vendégseregből, hiszen ezek az emberek kizárólag miattatok vannak itt. Ha olyanokat hívtatok meg, akik tényleg számítanak nektek, ez egyáltalán nem fog nehezetekre esni (ha pedig nem tudjátok elképzelni, hogy két mondatnál többet váltsatok valakivel, az jó jel, hogy talán nem is kellene ott lennie az esküvőtökön).


Ehhez hasonló apró figyelmességek mindenkinek nagyon jól esnek. Jó megoldás lehet, ha a meghívóhoz mellékeltek egy rövidke kérdőívet, amit visszajuttathatnak hozzátok. Ha külön email címet, csetes beszélgetést, honlapot, Facebook-csoportot hoztok létre az esküvőtöknek, itt is meginterjúvolhatjátok azokat, akik visszaigazolták, hogy jönnek.


4. Túl későn kezdik el a szervezést


Lehet, hogy túl korainak tűnik 6-8 hónappal az esküvő előtt lefoglalni a székszoknyát vagy kiválasztani a köszönetajándékot, de higgy nekünk: hosszú távon rengeteg stressztől kímél meg, ha hamar letudod, amit csak lehet.
Egyrészt annyi dolgod lesz és annyi váratlan tényező léphet fel, amit most még el sem tudsz képzelni, hogy a végén könnyen kapkodásba fordul a dolog, másrészt rengetegen hagynak mindent az utolsó pillanatra, ezért a szolgáltatók a főszezonban nem biztos, hogy annyi figyelmet tudnak fordítani rád vagy olyan gyorsan (ha egyáltalán!) tudják teljesíteni a kéréseidet, ahogy arra szükséged lenne.
A legjobb, ha az eljegyzés után, amint sikerül kiválasztanotok egy körülbelüli időpontot, már el is kezdesz tájékozódni a lehetőségekről. Írj listákat, jegyzetelj, készíts inspirációs táblát Pinteresten és kérj árajánlatokat, mert ezek nagy segítségedre lesznek, amikor ténylegesen le akarsz foglalni vagy meg akarsz rendelni valamit.

5. Folyamatosan irányítani akarnak mindent


Ez a te Nagy Napod és szeretnéd, hogy minden tökéletes legyen. Hidd el, megértjük.

Ha úgy érzed, hogy azt sem tudod, hol áll a fejed, vagy sírhatnékod van, mert a szalvéták színe két árnyalattal sötétebb lett, mint a meghívóké, akkor most állj meg! Vegyél egy mély levegőt és kérdezd meg magadtól: tényleg ennyire fontos ez? Megéri, hogy stresszeld magad miatta és minden utadba kerülővel veszekedj? Ezen fog múlni, hogy jól érzitek-e magatokat az esküvőn? A válasz szinte mindig az, hogy nem. Egy hónap múlva nem fog számítani, és őszintén szólva rajtad kívül senkit nem érdekel, hogy milyen színű a szalvéta.

Fontos, hogy jól válaszd meg a szolgáltatóidat. Olyanoktól rendelj, akiknek a munkájában meg tudsz bízni, akik megértik, hogy mi mindennel jár egy esküvő megszervezése, és akik bizonyították, hogy képesek kezelni a problémáidat. Ha mindez megvan, akkor pedig egy kicsit el kell engedned a gyeplőt, rájuk bízni, hogy tegyék a dolgukat, és élvezni az eljegyzésed időszakát, elvégre (remélhetőleg) csak egyszer lesz részed benne az életben.

///

Amikor egy pár bejön hozzánk és tanácsot kér a dekorációval kapcsolatban, mindig azt javasoljuk, hogy felejtsék el az összes addigi esküvőt, amin jártak (kivéve, ha valami nagyon megtetszett), és gondolják végig, nekik mi kellene ahhoz, hogy igazán jól érezzék magukat.

Mi az, ami a te esküvődről semmiképp nem hiányozhat? Ha pedig már túl vagy a Nagy Napon, milyen tanácsot adnál azoknak a menyasszonyoknak, akik most a te cipődben járnak?

Előző
Következő »